דלג לתוכן הראשי

בלוג

נעים להכיר: רשם המתווכים מטעם משרד המשפטים

מאת: רי/מקס ישראל

נעים להכיר: רשם המתווכים מטעם משרד המשפטים

תחילת הדרך של כל מתווך בעולם הנדל"ן תגלה את 'רשם המתווכים' מטעם משרד המשפטים. עבור רובנו, רשם המתווכים מתקשר עם מבחן המתווכים, ולמען האמת, איננו יודעים בפועל מה רשם המתווכים 'עושה' כשהוא קם בבוקר...

על מנת לפתור את כל השאלות והתהיות שלכם, ריכזנו עבורכם את שלושת מרכיבי העיסוק המרכזיים של הרשם. אך לפני שנתחיל, חשוב לדעת כי סמכויותיו של רשם המתווכים מעוגנות בחוק המתווכים התשנ"ו, שנת 1996. לפי חוק זה, סמכויותיו של הרשם הן כדלהלן:

 

ראשית, רשם המתווכים אמון על הנפקת הרישיון לתיווך במקרקעין – במהלך השנה מתקיימת ארבע פעמים בחינות רישוי לתיווך במקרקעין. הצלחה במבחן זה, קרי, מענה נכון על חמישה עשר מתוך עשרים וחמש שאלות אמריקאיות, תקנה עבור הנבחן קבלת רישיון תיווך במקרקעין במדינת ישראל. בנוסף, רשם המתווכים אחראי על הנפקת הרישיונות לתיווך במקרקעין. יש לזכור כי רק עמידה בקריטריונים של רשם המתווכים (בני 18 ומעלה; אזרחים/תושבים של מדינת ישראל, או תושבי חוץ בעלי היתר עבודה חוקי; אזרחים/תושבים אשר אינם פושטי רגל; אזרחים/תושבים אשר לא הורשעו בביצוע עבירה 5 שנים טרם הגשת הבקשה לקבלת רישיון התיווך; במידה והוטל מאסר, אזי שסיימו לרצותו מינימום 3 שנים טרם הגשת הבקשה לקבלת הרישיון) מקנה את הזכות לגשת למבחן המתווכים.

 

שנית, רשם המתווכים עוסק בניהול פנקס המתווכים הארצי – במילים אחרות, הרשם מנהל מעקב אחר הפעילות של המתווכים בשוק הנדל"ן הקשורה לרישיונות התיווך, החל במתן וחידוש רישיון, 'הקפאה' ו-'הפשרת' רישיון תיווך ואף שלילה או התליית רישיון. שימו לב – לפי חוק חופש המידע במדינת ישראל, רשם המתווכים שומר על הפנקס גלוי לעיני הציבור, כך שלמעשה הוא מהווה בסיס נתונים חופשי לכל מתעניין. לאור זאת, כל לקוח פוטנציאלי, בין אם קונה ו/או מוכר, המעוניין באישורים בכתב ו/או תעודות עובד ציבור של מתווך מסוים, יוכל לפנות לרשם המתווכים ולקבל את הנדרש ללא כל קושי. הקפידו על תשלום האגרות בזמן (אגרת בחינה, אגרה חד-פעמית עבור רישיון ורישום בפנקס המתווכים ואגרה שנתית עבור חידוש רישיון התיווך), שימרו על תוקף רישיונכם – ובכך תבטיחו לא רק עבודה לפי דרישות משרד המשפטים, אלא תבטיחו לעצמכם גם 'תו תקן' ציבורי.

 

שלישית, רשם המתווכים עוסק בטיפול בתלונות נגד מתווכים – לצערנו בשנים האחרונות אנו עדים לתלונות רבות העולות נגד מתווכים אשר אינם פועלים כחוק וכתוצאה מכך הם מוצאים עצמם מתמודדים עם תביעות משפטיות שונות למיניהן. רשם המתווכים איננו אחראי על אכיפת חוק המתווכים. תפקידו בתהליך הטיפול בתלונות העולות כנגד מתווכים הינו גורם מתווך בלבד. זאת מאחר והסמכות החוקית לטפל בתלונות מסוג זה הינה משטרת ישראל, הרשות לסחר הוגן ומשרד התעשייה המסחר והתעסוקה. כך בפועל, רשם המתווכים אוסף את פרטי המתווך עליו התלוננו (מספר תעודת זהות או מספר רישיון תיווך) ומעביר אותם למשרד המסחר והתעשייה – להמשך טיפול.

 

אלו הם שלושת התחומים המרכזיים בהם מטפל רשם המתווכים, משרד המשפטים. במידה ובחרתם בקריירה חדשה והנכם עומדים בפני מבחן המתווכים, או שהנכם מעוניינים לוודא את הופעת שמכם בפנקס המתווכים, או שאתם זקוקים לחידוש רישיון התיווך – הנכם מוזמנים ליצור קשר עם מנהלת היחידות המקצועיות, רשם המתווכים בימי ראשון עד חמישי, בשעות 8:30 עד 13:00, טלפון רשם המתווכים:

02-6549333, בכתובת: בית עומר, רחוב בית הדפוס 22 ירושלים. לרשותכם עומדת גם כתובת המייל של היחידה: metavech@justice.gov.il.

הקריירה העצמאית שלך בנדל"ן מתחילה עכשיו!

לייעוץ והכוונה יש למלא פרטים וניצור קשר בהקדם:
רי/מקס ישראל
מרכז מסחרי שוהם,
שדרות עמק איילון 30, כניסה B או C, קומה 3
שוהם, ת.ד. 1701, מיקוד 6083530
טלפון: 03-9722-333 | 1-800-211-311
פקס: 03-9722-330
info@remax.co.il
להתאמות נגישות במידת הצורך למי שזכאי על פי דין יש לפנות לרכז הנגישות, ניצן רסקין, במייל: Nitzan.raskin@remax.co.il, או בטלפון 03-9722333 זמן סביר לפני הקורס.
זכויות היוצרים באתר ובכל מודול אחר הקשור עם האתר, שייכות באופן בלעדי לרי/מקס ישראל. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, להפיץ, למכור או לשנות חלקי מידע המופיעים באתר זה, ללא אישור מראש ובכתב של רי/מקס ישראל. האחריות לשימוש באתר תחול על המשתמשים/גולשים בלבד.
2024 © אימפקט פיתוח נכסים בע"מ.
כל הזכויות שמורות. | כל משרד בבעלות פרטית ומנוהל עצמאית | הצהרת נגישות | השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש | מפת האתר