דלג לתוכן הראשי

בלוג

שינוי קריירה באמצע החיים

מאת: מארק קורצברג, רי/מקס מטרופולין ברחובות

שינוי קריירה באמצע החיים

בחירה בקריירה איננה דבר של מה בכך, במיוחד שינוי קריירה בגיל 50 או קריירה חדשה בגיל 60; כשהיינו סטודנטים ותכננו את מסלול החיים שלנו, נכנסו אינספור פרמטרים לבחירת המקצוע – חלקנו הלך בעקבות חלומות ילדות, חלקנו בחר במסלול שהיה אופנתי באותם הימים וחלקנו הלכנו ללמוד משהו כדי לרצות את ההורים. נכון לקצב החיים של היום, אדם במחליף בממוצע 4 קריירות במהלך חייו. אנחנו כבר לא מחפשים את הקביעות, אלא תרים אחר מקום שנהיה בו מסופקים מבחינה מקצועית. כך שאם אנחנו מחליפים מקצוע כי מיצינו את הקודם, כי אנחנו רוצים שינוי או כי עזבנו את העבודה הקודמת – הפכנו להיות חלק מקהילה גדולה מאוד של אנשים שמחפשים את 'הדבר הבא' ועושים הסבת מקצוע.

בשנים האחרונות, תחום תיווך הנדל"ן הפך להיות אופציה לוהטת להסבה מקצועית המאפשרת לכל המעוניין להשתלב בו. גם הסבה מקצועית לאקדמאים וגם הסבה מקצועית בגיל 50. היינו יכולים לספר לכם עכשיו עד כמה התחום מאתגר, מעניין, פתוח ומתגמל – אבל במקום זאת, יצאנו לשטח ופגשנו את אחד מהסוכנים המובילים, מארק קורצברג, מרי/מקס מטרופולין ברחובות, שבעצמו חיפש רעיונות לשינוי קריירה בגיל 50 ובחר בקריירה שניה בגיל 50, ממש ככה - באמצע החיים.

 

מארק, בן 53, נשוי פלוס שתיים (וכלב) מתגורר ברחובות כבר כעשרים שנה. עד לפני כשנתיים הוא ניהל קריירה ענפה בת 32 שנה בחיל האוויר, מתוכן ב-12 השנים האחרונות היה ממונה על גף פיקוד מערכות החימוש; "ניהלתי הרבה מאוד חיילים, הייתי אחראי על מערכות רבות והייתה לנו הרבה מאוד אחריות. קיבלתי סיפוק מטיפול בחיילים 'בעייתיים' ומאוד הייתי גאה במה שאנחנו עושים....עד היום כשאני רואה מטוס בשמיים אני מתמלא גאווה".

 

מארק מספר כי אחרי הפרישה מצה"ל הוא החליט שיחפש את 'הדבר הבא' אשר יאהב לעשות, יהיה מסופק וייהנה מהתפקיד, "אפילו אם זה יהיה רק להתנדב". הוא רצה להיות "עצמאי בלי בוסים על הראש, לא לשרוף כסף על עסק ש[הוא] לא יודע מה יהיה איתו, להיות קרוב לבית, להיות חלק מהזמן עם המשפחה ולעבוד עם 'אנשים שהם אנשים', כאלה שמפרגנים, עובדים בצוות ועומדים על עקרונות של יושרה ואמינות".

 

לתיווך מארק הגיע במקרה, מניסיון אישי שלו בו הוא נעזר בסוכנים בעבר, אשר הזמינו אותו להצטרף אליהם כסוכן מן המניין. כשהשתחרר מן השירות מארק הלך לבדוק את האופציה; "הלכתי לבדוק את תחום התיווך מבלי לדעת שום דבר, בטח שלא על המוניטין שיש למתווכים. כשפגשתי את הסוכנים, והבנתי שהם לא עובדים בצורה ישרה זה לא התאים לי – ולכן לא הסכמתי לעבוד איתם".

 

יחד עם זאת התחום קסם למארק מכמה בחינות "זו עבודה בה אני נפגש עם אנשים, מדריך אותם ומכוון אותם בתהליך הכי חשוב ויקר להם בחיים, אחרי המשפחה והילדים כמובן. מעבר לכך אני אוהב ללמוד דברים חדשים. גם בצבא עברתי תפקידים וכל הזמן למדתי והתפתחתי – מה שיכולתי לעשות גם בתחום התיווך, כי באמת שלא ידעתי כלום עד לפני שהתחלתי".

 

כשמארק הגיע לרי/מקס מטרופולין הוא נפגש במשך שעתיים עם הזכיינים וקיבל את מלוא האינפורמציה על שיטות העבודה, על הדרישות בתחילת הדרך, על רי/מקס כחברה, הכינו אותו לקראת החודשים הראשונים בעבודה – ומשם הוא ידע שיש לו 'גב' ומקום מסודר בו הוא יוכל לעבוד בצורה ישרה ורצינית. הקורס לא היה מבחינתו בעיה "נאמר כבר בהתחלה בפגישה עם הזכיין והכל היה ברור.

 

הבנתי שיש מספר תנאים שאני צריך לעמוד בהם כדי להיות מתווך וזה אחד מהם". מעבר לזה, מארק מספר שהעבודה עם הזכיינים טובה לו מאוד. "כולם מתבלבלים מהמעמד שגם המתווך וגם הזכיין הם עצמאים. אבל אני עשיתי את ההפרדה, למדתי להכיר את המעלות של שני הזכיינים שלנו ואני נעזר בכל אחד מהם בתחומים שונים. יש לי גם אבא וגם אמא שנותנים חוות דעת מקצועיות, מכווינים כשצריך ומעבר לכך יש להם כמשרד כוח קניה אדיר בכל מה שקשור לפרסום וכמובן גם לבעלי מקצוע שעובדים אתנו כמו עורכי דין ויועצי משכנתאות, שנותנים לנו מענה און ליין – דבר מעולה כשאנחנו עם לקוחות".

 

הכניסה למקצוע התיווך מבחינת מארק הייתה בבחינת ניסיון, כמו שהוא אמר עם חיוך מאוד גדול "במקרה הכי גרוע – מקסימום נצליח"!. תחילת הדרך של מארק בתחום התיווך הייתה מעניינת ומאתגרת כאחד, הוא התלווה פעמים בודדות לסוכנים וותיקים בכדי לראות כיצד הם עובדים, ומיד קבץ למים בעצמו "אני זוכר שהגיע אלי לקוח למשרד, הזמנתי אותו פנימה, כיבדתי אותו בקפה וכיבוד קל וסגרתי את הדלת. אני זוכר שכולם היו בשוק, שאני רק סוכן מתחיל וכבר מעז להיות לבד בפגישה עם לקוח. הפגישה הייתה מצוינת, הייתי פשוט אני, עם העקרונות שלי וכמובן יחס של כבוד ללקוח שחשוב לי לתת ובסופו של דבר החתמתי את הלקוח על בלעדיות!". מארק מוסיף ומספר כי זה חלק מההנאה הגדולה שלו במקצוע, שיפור התדמית של המתווכים בשוק, אומרים לו לא אחת "תגיד, אתה באמת בתיווך?!"

 

הסוד של העסק הזה הוא ידע וניהול זמן. מארק מספר שכשהוא יצא בפעם הראשונה לשווק באופן ישיר את עבודתו מדלת לדלת באזור ההתמחות בו הוא עובד, הוא ממש התרגש ורעד בכל מפגש. החששות הללו טמונות לדבריו בחוסר הידע שהיה לו בתחילת הדרך; "כשנכנסתי לאחת הדירות שאלו אותי שאלה ולא ידעתי לענות עליה". בו ברגע הוא הבין, שכדי להיות סוכן מקצוען הוא חייב "לספור את הבלטות ברחוב, להכיר את הפרויקטים, הקבלנים, הדירות השונות – שלא יהיה שוב מצב שאני לא יודע לענות. היום אני כבר מסתובב כמו טווס ולא רועד כמו בפעם הראשונה!".

 

האתגר הכי גדול בעסק עצמאי הוא "ניהול הזמן ולדעת מתי לעצור ". מבחינתו של מארק המשפחה שלו היא הדבר הכי חשוב, ולכן הוא מקדיש כל יום זמן למשפחה. "קל מאוד להישאב בעסק הזה, הכסף מעוור, אבל אם רוצים להישאר אבות ונשואים, צריך לדעת לנהל נכון את הזמן שלך...הרי העבודה הכי חשובה שלנו היא בערב עם המשפחה. אם לא תהיה תמיכה של הבית, זה פשוט לא ילך". מארק מספר שהוא מקפיד להיפגש לארוחות צהריים עם חברים גם מהצבא וגם מהעבודה לפחות ארבע פעמים בשבוע "זה גם בשבילי, וההנאה שלי וגם בסופו של דבר זה הכול עסק", כולם מתעניינים בנדל"ן.

 

למי שמתבלט בנוגע לתחום התיווך, מארק מחלק לכם כמה טיפים, שמסתכמים בשלושה פרמטרים מרכזיים "כסף התחלתי, סבלנות ואמונה בהצלחה". מבחינתו כל סוכן מתחיל צריך כסף התחלתי לשם פרסום ושיווק עצמי מאחר ו"הקונים והמוכרים לא יבואו לבד". סבלנות הינה פרמטר מרכזי בתחילת הדרך, "העסק לא נמדד בחודשיים-שלושה, צריך לתת לו צ'אנס" וכמובן אמונה בהצלחה שלכם שמתלווה לעבודה קשה והשקעה.

 

בראיון עם מארק, ניתן היה לראות בבירור שהוא מסופק ומרוצה מהעבודה שלו – היא נותנת לו אנרגיה, תחושת מימוש ואת היכולת לעזור לאנשים. מבחינתו "כל עוד יהיה לי טוב במשרד, [הוא] מוכן להישאר פה עוד 30, כמו בצבא" – והרי זה כל מה שאנחנו מייחלים לעצמנו – מקום טוב, אנשים טובים, תחושת סיפוק, מימוש והנאה מהעבודה.

הקריירה העצמאית שלך בנדל"ן מתחילה עכשיו!

לייעוץ והכוונה יש למלא פרטים וניצור קשר בהקדם:
רי/מקס ישראל
מרכז מסחרי שוהם,
שדרות עמק איילון 30, כניסה B או C, קומה 3
שוהם, ת.ד. 1701, מיקוד 6083530
טלפון: 03-9722-333 | 1-800-211-311
פקס: 03-9722-330
info@remax.co.il
להתאמות נגישות במידת הצורך למי שזכאי על פי דין יש לפנות לרכז הנגישות, ניצן רסקין, במייל: Nitzan.raskin@remax.co.il, או בטלפון 03-9722333 זמן סביר לפני הקורס.
זכויות היוצרים באתר ובכל מודול אחר הקשור עם האתר, שייכות באופן בלעדי לרי/מקס ישראל. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, להפיץ, למכור או לשנות חלקי מידע המופיעים באתר זה, ללא אישור מראש ובכתב של רי/מקס ישראל. האחריות לשימוש באתר תחול על המשתמשים/גולשים בלבד.
2024 © אימפקט פיתוח נכסים בע"מ.
כל הזכויות שמורות. | כל משרד בבעלות פרטית ומנוהל עצמאית | הצהרת נגישות | השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש | מפת האתר